mandag 25. september 2017

Pakkekake med hvit blomst

I dag ville jeg forsøke meg på en slags pakkekake med bånd, i anledning venninnebesøk. Det er også andre gang jeg prøver å trekke en firkantent kake. Ikke så lett som jeg hadde lest, for den sprakk i hjørnene denne gangen også. Men med litt pynt og slikt så er det lett å skjule heldigvis!









Jeg hadde egentlig tenkt å lage en pakkekake med fine bånd på toppen, og hadde laget båndene ferdig og satt til tørk. Da jeg skulle montere disse båndene syntes jeg ikke det ble så fint som jeg hadde forestilt meg ved å google på nett. Istedet valgte jeg å lime på en  blomst jeg hadde laget dagen før, og det synes jeg ble veldig bra.

Båndene i fondant er laget med det gode verktøyet "Fondant ribbon cutter" og limt på med spiselig lim.


Hjelpes, det sprekker i hjørnene! Antakelig fordi lokket er for tynt.
Ingen pent syn, men kan vel ikke forvente mer etter min andre firkantede kake.
Båndene i bakgrunnen som egentlig skulle stå på toppen av kaken.
Bånd og søte blomster skjuler det meste av sprekker heldigvis.









To lag sjokoladekake bestående av et lag vaniljekrem og smørsjokoladekrem rundt kaken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar