søndag 29. april 2018

Dåpskake med elefant, til gutt

Denne helgen har jeg laget en dåpskake til en liten gutt. Foreldrene ønsket sjokoladekake med bringebærmousse og sjokoladesmørkrem. Jeg har trukket et fat med hvit fondant og sprayet det med perlespray. Elefanten har jeg skåret ut med kniv, og jeg brukte da en figur jeg klippet ut i papp som jeg brukte som mal og skar rundt.




Tallene er laget med en silikonform, og tallene har litt ulikt mønskter. Her har jeg også sprayet på et lett lag med perlespray for å få en ekstra fin effekt.


Bokstavene er laget med silikonform og jeg har malt på 2 strøk med Wiltons white-white icing color.

Elefanten står stødig oppå kaken ved at den først tørker over natten (minst 1 døgn) og spaghetti er stukket inn i beina. Disse settes da ned i kaken sammen med påføring av spiselig lim.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar