torsdag 10. august 2017

Flykake med Widerøelogo

En annen nybegynnerkake av fondant med "Widerøe-fly" og skyer.

Kakebildeteknikk er ikke min sterkeste side ennå, men den kule retrotallerkenen oppveier vel litt :) 






Formen på flyene og skyene ble laget med pepperkakeformer jeg hadde. Det grønne kuttet jeg ut med kniv og limte på med vann. Jeg lagde også runde baller og la rundt for å skjule stygge folder langs kanten. Øyne og munn på skyene ble laget med en sort gelétube kjøpt på Jernia fra Wilton. Neste gang skal jeg bruke spiselig tusj, da geleen var klissete og vanskelig å jobbe med.
 
Hvit fondant tilsatt litt blå pastafarge

Etter at lokket var kjevlet ut med en Rolling pin, brukte jeg smootheren jeg kjøpte på Jernia for å få en så flat overflate som mulig. Dette trinnet synes jeg går bra. Deretter trykket jeg inn sidene på kaken, men da fikk jeg rifter som i de forrige innleggene. Jeg vet ikke om det var fordi smærkremen var for fuktig eller om lokket var for tynt. Jeg valgte en tallerken som gjorde det vanskelig å bruke smootheren langs siden på kaken, så her lærte jeg fort at man bær ha flate fat under kakene man pynter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar