lørdag 19. august 2017

Halv kake med fondant

I helgen byttet jeg ut å løpe Sommerløpet i Kr.sand med å lage kake, delvis på grunn av sykdom. Det er godt å være kreativ i det minste, når jeg ikke får trent. Vi skulle få besøk av mine besteforeldre denne ettermiddagen, og da var det koselig å ha noe spesielt å by på.





Jeg hadde planer om å lage en helt annen type kake, men jeg fikk en del problemer med kakebunnen underveis på grunn av ovnen :)  For å redde kaken valgte jeg å skjære bort det som var ødelagt, og stod igjen med noe som kunne formes til 1/2 kake bestående av 3 lag kakebunn. Jeg synes det ble et ganske kreativt design tross alt. Jeg hadde googlet litt for få inspirasjon. Dessverre tok jeg ingen steg- for steg-bilder undeveis. Da jeg var hos mine foreldre i Kr.sand hadde jeg ingen andre redskaper enn vanlig kjevle og kniv, men av lite utstyr kan man også være ganske kreativ! De gule pakkene er også laget av fondant.
For oppskrift på sjokoladekake og smørkrem se under "Mine oppskrifter".











Smørkrem av melkesjokolade og vaniljekrem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar