søndag 3. september 2017

Cute dog

Her har jeg laget en hund i rosa og hvitt på en enkel måte, og den passer utmerket på toppen av f.eks en bursdagskake (en liten hvit prikk i det svarte på hver side hadde gjort seg enda bedre ser jeg i ettertid...da ville hunden fått mer "liv").



 



Jeg har rullet ut to hvite baller som jeg har trykket lett ned i bordet. Ørene skjærte jeg ut i en oval form med redskapet på bildet under og rullet ganske flate med en plastkjevle. Øynene og flekkene på kroppen lagde jeg med runde utstikkere. Øyene kjevlet jeg deretter til oval form. Halen er formet som en pølse  og bøyd for hånd. Potene er laget utfra runde kuler og jeg har brukt en plastkniv til forme sporene.



Runde utstikkere, kniv i plast til å skjære ut snuteområdet og spiss tupp til å lage værhårmønsteret

Halen tørker i oppreist stilling inntil boksen med lim. Jeg lagde et hull til halen slik at halen får godt feste.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar