lørdag 14. oktober 2017

Overwatch

Gratulerer med dagen til min kollegas sønn. Han ønsket seg en Overwatch-kake, som er et playstationspill. Etter noen søk på internett ble vi enige om dette designet. Jeg valgte å lage to kaker i samme farge. Hipp hipp hurra og tusen takk for oppdraget!






I ettertid ser jeg at det kanskje ikke hadde vært så vanskelig å trekke kaken med ett lag fondant. Her trakk jeg to individuelle kaker og satt det sammen. Alt av pyntet er laget 1-2 uker i forveien. Da lar man det stå til tørk under papir eller annet klede slik at støv holder seg pent unna :)

Det man trenger er god tid, for det er tidkrevende å lage pynt som skjæres ut for hånd.Foruten en svart sirkel formet med en tallerken har jeg ikke brukt noen former eller utstikkere til pynten, kun kniv og hendene

Hovedkaken består av 2 lag sjokoladekake (med litt browniekonsistens) med bringebærmousse og sjokoladesmørkrem. Den øverste kaken består av samme type bunn, men med vaniljekrem mellom samt sjokoladesmørkrem. For oppskrifter, se "Mine oppskrifter". 




























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar