mandag 9. oktober 2017

Godiskake

Mine foreldre har passet vår datter i høstferien, og som takk for dette lagde jeg en liten kake til dem. Dermed gikk nok en lørdag kveld med til kakedekorering sammen med Stjernekamp på NRK :)  Dette er virkelig farvorittkvelden min for tiden!






Kaken består av 2 sjokoladekakelag med vaniljekrem inni.  Rundt kaken og som dik rundt vaniljekremen har jeg brukt sjokoladesmørkrem med ekte feria dronningsjokolade/selskapssjokolade. Kjempegodt! Oppskrift på kaken (vanlig sjokoladekake) og sjokoladesmørkrem finner du under Mine oppskrifter.
.



Jeg hadde en del rosa fondant som kunne utgjøre lokket, og jeg valgte å lage en kjærlighet på pinne og en softis til pynt. Jeg fant mye gøy inspirasjon på google, så en annen gang skal jeg lage en større kake med masse godteri og is på! Alt jeg har laget under er rullet ut for hånd, foruten kjeksen som er skjært ut med kniv. Ved å legge litt lim på isen kan kakestrø drysses over og dermed limes fast.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar