tirsdag 14. november 2017

Albert Åberg, Peppa Gris og Timmy


Da var dagen kommet til min egen datters 3-års dag. Jeg tror jeg har gledet meg minst like mye som henne, og mange gode minner fra egen barndom dukker opp. Gårsdagen gikk med til å dekorere kaken til barnehagefeiring i dag.






Bursdagsfeiring privat holdes med familien i Kr.sand førstkommende helg. Selve kaken hadde jeg laget for et par uker siden og fryst ned. Fyllet som sjokoladesmørkrem og bringebærmousse var også laget i forveien og hadde tint i kjøleskapet over natten. Det fine med kakeoppskriften jeg bruker er at kaken blir så saftig og god at det ikke gjør noe at den har vært fryst. Se oppskrift her. Kaken består også av et lag med melkesjokolademousse, og dette kjøper jeg i pulverform i butikken og blander med melk.







Alle figurene, blomstene, puslebrikkene og bokstavene har jeg laget i forveien og oppbevart tørt under et håndke. Da stivner de og limes enkelt på kaken med spiselig lim. Gress og perlerad lages samme dag da de må formes rundt kaken.

Gul perlerad dekker kanten mellom kake og fat. Jeg har brukt en silikonform til dette. Ballongene er laget av rundinger som jeg har trykket ut med en utstikker, og for å få ballongformen kjevler jeg litt frem og tilbake.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar