tirsdag 3. april 2018

Ninjagokake

Før helgen lagde jeg en Ninjago-kake til en gutt som ble 5 år. Kaken består av sjokoladekake med deilig sjokoladekrem. Jeg trodde at det skulle være en lett kake å lage, men det viste seg å være litt vanskelig å få til foldene. Forsøkte flere ganger, men hadde ikke allverdens tid da fondanten fort blir tørr og sprekker, samt at den ble klissete av smørkremen under. Jeg ble likevel godt fornøyd, og håper bursdagsbarnet ble det samme :)




Legoklossene har jeg formet med silikonformer. Det går også an å forme firkanter med hendene og bruke en liten, rund utstikker til å lage toppene samt lime disse på. Våpnene visste jeg ikke helt hvordan så ut, men jeg skjærte noe jeg syntes kunne passe ut i hvit fondant og sprayet på et lett lag med sølvspray. Jeg trakk ikke hele kaken med gul fondant, men skjærte ut en runding som jeg først la over kaketoppen. Øyne og bryn skjærte jeg ut for hånd og med en rund utstikker.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar