lørdag 26. august 2017

Sjøfigurer i fondant





Enkle og dekorative figurer til sjøtema:






I helga er jeg på hytta hos mine foreldre i Risør og da tok jeg med meg en del fondant i ulike farger samt noe ustyr for å øve litt på figurer. På dages handlerunde i byen fant jeg noen superkule utstikkere med sjøtema som jeg kjøpte. Den klødde i hendene etter å teste de ut, og på kvelden forsøkte jeg å lage noen figurer med de. Utstyret jeg brukte og resultatet ser du under. Svanefjærene lagde jeg spontant ved å rulle ut noen brede border som jeg bare foldet med hendene. Ble ikke så verst faktisk, og jeg gleder meg til neste sommer (kanskje før`) der jeg kan lage en stor kake med sjøtema :)






Svane i fondant
Utstyret jeg brukte. Vann ble brukt som lim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar